Villkor & Info

Allmänt
För att göra en beställning måste du vara över 18år.
Hos byflorin finns ingen lägsta orderavgift, alla ordrar är lika välkomna.

För att kontakta oss skickar du ett mail till kontakt@byflorin.se så svarar vi så fort vi kan.

Betalningsalternativ

– Betalning via Swish
Betala din order via Swish till vårt registrerade företags-Swishkonto. Information om hur du går till väga får du efter genomförd order. Din beställning skickas när din betalning registrerats.

– Förskottsbetalning till PlusGiro
Du gör din inbetalning till PlusGiro som du får information om i ditt bekräftelsemail efter genomförd beställning. Din betställning skickas när din betalning registrerats på vårt PlusGiro.

– Säker kortbetalning eller banköverföring via Payson
(Du behöver inte ha konto hos Payson för betalning) Vill du ha mer information besök www.Payson.se.

Frakt & leverans

Vi tillämpar fast frakt på 29 kr på alla beställningar.
Vi levererar enbart inom Sverige.
Din beställning skickas som brev och leverans sker vanligen direkt i din brevlåda.
Önskar du din order spårbar så erbjuder vi frakt med DHL för en kostand på 58 kr. Din order levereras då till din närmsta Service Point (utlämningsställe).
Normalt postas dina varor inom 2 dagar efter det att betalningen kommit oss till handa. Under högsäsong/hög belastning kan det ta längre tid. Du får en bekräftelse via mail när din produkter är skickade.
För Ej uthämtad försändelse som skickats med DHL och som går i retur till oss tillkommer en kostnad för dig som kund på 150 kr (oavsett köpesumma) för att täcka våra kostnader för frakt och administration.

Öppet köp & bytesrätt

Du har rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Gäller ej reavaror eller specialtillverkade varor.
Om du skulle ångra ditt köp tar du kontakt via mail på kontakt@byflorin.se för att få information om hur du ska gå till väga med din retur.
Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vid byten skall varan vara oanvänd och returneras i originalförpackning, väl skyddat mot postens hantering.
Vid byte står du för den nya varans porto. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan skickar vi ersättningsvara eller gör en återbetalning av värdet på varan (ej frakt och expeditionsavgift) till ditt konto inom 14 dagar.
Florin löser inte ut försändelser skickade mot postförskott eller efterkrav.

Reklamation

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel vara ber vi dig kontakta oss omedelbart på kontakt@byflorin.se så att vi kan rätta till felet.
Skicka inget i retur innan du kontaktat oss! Florin löser inte ut postförskott eller varor skickade mot efterkrav.
Vid reklamation står florin för returkostnaden.
Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Observera att upplevda avvikelser i färg och nyans inte utgör skäl för reklamation. Läs mer om detta nedan.

Övrig information

Alla produkter i butiken är varsamt handgjorda av huvudsakligen återanvänt material vilket gör varje produkt unik.
Vi väljer omsorgsfullt ut allt material och för att säkerställa dess kvalité och hållbarhet rengör och/eller tvättar vi allt innan vi använder det till våra produkter. Materialet kan ha vissa spår från sitt förflutna vilket inte betyder att produkten är felaktig.

Vi gör vårt yttersta för att beskriva varje produkt och dess material så korrekt som möjligt i både bild och text. Tänk dock på att bildskärmar kan återge färger, nyanser och ljusstyrka lite olika och vi kan därför inte garantera att bilderna återges korrekt på din skärm. Känner du dig osäker kring färger och nyanser så tveka inte att kontakta oss via mail.

Information om cookies:
Vi använder cookies för att få en bra funktionalitet i vår internetbutik. Vi samlar inte in någon information om Dig som besökare. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och Du kommer ej kunna handla.

byflorin innehar F-skattsedel och är momsregistrerat.